Partners
Consultancybedrijf Zestgroup en BPM-provider SPNP intensiveren samenwerking
Na meer dan tien jaar te hebben samengewerkt en tientallen klanten te hebben geholpen met business procesmanagement, hebben BPM-aanbieder SPNP en Zestgroup elkaar benoemd tot preferred supplier partner.
Zestgroup is een consultancy- en projectbureau gespecialiseerd in het verbeteren van bedrijfsprocessen. Het helpen verbeteren van bedrijven en organisaties, het analyseren van organisaties, systemen en processen en het met daadkracht verbeteren hiervan zijn de kerncompetenties van de medewerkers van Zestgroup.
SPNP Consulting helpt organisaties bij het transformeren naar een digitale bedrijfsvoering. Digitale bedrijfsvoering maakt bedrijfsprocessen beter, sneller en goedkoper. SPNP zorgt dat digitale processen inzichtelijk en bestuurbaar worden en resulteren in de gewenste uitvoering.
Zowel Zestgroup als SPNP heeft een klantenbase binnen alle industrieën. Ze zijn met name actief in de sectoren retail, energie, nuts en hightech. Tot de klantenkring behoren grote multinationals als Philips en Vattenfall (het voormalige Nuon), energiespelers als Eneco en Stedin en semi-overheidsinstellingen zoals waterschappen.
“We werken sinds 2005 succesvol samen in de uitvoering van vele projecten bij diverse opdrachtgevers”, vertelt Wouter Kamoen, directeur binnen Zestgroup, “maar deze samenwerking is tot op heden nooit geformaliseerd.”
Procesmanagement oplossing SPNP
Eén van de thema’s waar Zestgroup aan werkt is procesoptimalisatie. Daarbinnen wordt de rol van slimme tooling steeds belangrijker. De consultants van Zestgroup maken hierbij gebruik van SPNP, een “zeer professionele procesmanagementoplossing”, legt Kamoen uit. “De cloudoplossing combineert ‘proven practice’-notatiestandaarden (op basis van standaarden als BPMN, UML) met een prettige userinterface, waardoor de SPNP-tool direct tot zichtbare resultaten kan leiden.”
Wat ook meespeelt is dat SPNP niet alleen waarde toevoegt aan organisaties tijdens een verandertraject, maar ook tijdens de dagelijkse activiteiten, waarin continue verbetering wordt nagestreefd. Jeroen Schuuring, oprichter en eigenaar van SPNP: “Projecten met de QPR BPM tool hebben aantoonbaar geresulteerd in een kortere projectduur en een hogere kwaliteit omdat de bestaande procesinrichting bij de start van het project bekend en gevalideerd was. En deze voordelen gelden natuurlijk ook voor de dagelijkse procesverbeteringen die worden nagestreefd.”
Kamoen geeft een voorbeeld: “Bij Eneco hebben we samen diverse bedrijfsprocessen opnieuw ingericht, en ter voorbereiding op de AVG zijn alle security- en privacyprocessen ingericht met de procesmanagementmethodieken en -conventies van SPNP. De QPR-software ondersteunde deze veranderingen en zorgde voor een efficiëntere en effectievere aanpak.”
Snelheid = key
Een ander gebied waaraan door klanten veel waarde wordt gehecht is snelheid. Schuuring licht toe: “Bedrijven zonder BPM-oplossing hebben profijt van onze standaardaanpak omdat ze niet direct een tool hoeven aan te schaffen en na te denken over hoe vastlegging uitgevoerd moet worden; er kan direct begonnen worden met een project.”
Kamoen toont zich verheugd met de samenwerking: “Door de BPM-aanpak en -tooling van SPNP met onze industrie- en vakinhoudelijke kennis en ervaring te bundelen zijn we nog beter in staat om onze klanten te bedienen.”